סיני טיפים והמלצות
סיני טיפים והמלצות

ראס א-שטן

ראס א-שטן הוא שמו של המפרץ היפהפה, אליו מגיעים מדי שנה אלפי מטיילים בזכות האווירה המדהימה השורה בחופים שלו והקמפים המצוינים הפזורים לאורכם. בואו נצא למסע. 

השם ראס א-שטן הוא למעשה שיבוש של שמו המקורי של האזור – ראס א-שטאיין (בתרגום מילולי מערבית: "ראשם של שני חופים"), ככל הנראה בגלל המפרץ שלה, המהווה נקודת חיבור בין שני חופים. חלק אומרים כי השם אכן מתייחס לשטן, שהוא בעצם צוק הסלע החום-שחור המתנשא בקצהו הדרומי של המפרץ. גרסה שלישית בכלל טוענת שהשם בכלל מתייחס לבליטה בראש הצוק, שמזכירה שן. באנגלית האזור נקרא Double Head וגם הוא משובש פעם רבות ל-Devil Head, אבל אנחנו נדבוק ברשותכם בשם שמוכר יותר בקרב המטיילים כדי שבכל זאת תבינו על מה אנחנו מדברים.

החופים באזור רצועת החוף הזו פחות חוליים וסלעיים יותר ואנחנו ממליצים בחום לארוז מראש בתיק סנדלים או כפכפים כדי לא לדרוך ברגליים יחפות על האבנים הקטנטנות בכניסה למים. ואם אנחנו מדברים על מים – תוכלו להגיע בקלות לשוניות האלמוגים לאורך החופים ולשנרקל סביבן.

איך מגיעים?

ראס א-שטן ממוקם כ-50 ק"מ דרומית למעבר הגבול בטאבה, המתורגמים לכ-40 דקות נסיעה במונית. מונית היא הדרך הפופולרית והיעילה להגיע ממקום למקום בסיני, וראס א-שטן לא יוצאת דופן. לא מומלץ להסתמך על המוניות הממתינות בגבול, משום שתיאלצו להמתין שהן יתמלאו לפני היציאה לדרך (וגם להוריד עוד אנשים בדרך, אם היעד שלהם הוא אחר משלכם), וכל זה עלול לקחת זמן רב.

רצוי להזמין מונית מראש למועד הנסיעה, וכך ליהנות ממחיר קבוע בלי התמקחויות ומנהג שימתין רק לכם ביציאה ממסוף הגבול. כדאי לעשות זאת עם נהג מתחנה מסודרת, שעובד בסידור קבוע (וכך אינו נוהג בפראות כי אינו ממהר לנסיעה הבאה) וכן נוסע על רכב בטיחותי, חדיש וכמובן ממוזג. נהגים כאלה אפשר להזמין אונליין באתר סיני וייבס, ולסגור את הפינה הזו עוד לפני הנסיעה.

מקומות אירוח מומלצים בראס א-שטן

ראס א-שטן מכיל מספר קמפים (מתחמי אירוח) איכותיים ואהובים מאוד, בעיקר על ישראלים אך גם על מטיילים מאירופה. האוכלוסייה בחופים מגוונת – צעירים שבאים להיזרק על החוף, משפחות עם ילדים וזוגות מבוגרים ששבו לסיני אחרי שנים שלא היו בה, ורוצים ליהנות מהאווירה האותנטית והקסומה שמאפיינת את ראס א-שטן גם כיום.

רוב הקמפים מציעים גם טיולים לאטרקציות השונות באזור (עליהן נפרט בהמשך) או יסייעו לכם בשמחה לארגן טיול כזה.

RockSea Camp

קמפ מצוין המציע חווית אירוח משודרגת ואפילו בוטיקית, בתנאים משודרגים. רוקסי קמפ מנוהל על ידי זוג גרמנים וההקפדה על כל פרט ניכרת בהחלט בניקיון המופתי השורר ברחבי הקמפ ובחדרים, באוכל המצוין ואפילו באספקת החשמל לקמפ, שחלק ממנה מגיע מפאנלים סולאריים המנצלים היטב את השמש החזקה.

הקמפ חבוי מהכביש הראשי והמקום עצמו די מבודד, כך שאם אתם מחפשים חופשה שקטה בלי הרבה אנשים בקו הנוף – זה המקום עבורכם. החושות ברוקסי קמפ ממוקמות על צלע ההר במרחק גדול זו מזו, כך שתיהנו גם מפרטיות מוחלטת. ניתן לבחור בין לינה בחושות סטנדרטיות לבין בקתות משודרגות בחיבור לחשמל ועם מיטה זוגית.

Bedouin Star

בדואין סטאר הוא מתחם יפהפה, שופע פרחים צבעוניים, עצי פרי וצמחייה מטופחת, שנותנים הרגשה כאילו הגעתם לנווה מדבר קסום. בלב הקמפ שוכנת בריכה קטנה וסביבה מקומות ישיבה נעימים ואפילו פופים צבעוניים שספק אם תרצו לקום מהם.

על החוף הפרטי של הקמפ פזורים ערסלים ומיטות שיזוף מוצלות והנוף הנשקף ממנו פשוט עוצר נשימה. הלינה בקמפ היא בחושות סטנדרטיות או בחושות משודרגות עם חיבור לחשמל ורצפה מרוצפת. השירות בקמפ מצוין ולבבי והשילוב בין היופי של המקום לחווית האירוח הנפלאה מבטיח שתרצו לחזור לבדואין סטאר שוב ושוב.

Ramadan Camp

גם רמאדן קמפ זוכה לשבחים ללא הרף והוא פופולרי מאוד בקרב המטיילים מישראל. מי שמחפש אווירה צעירה בעברית יזכה לשמוע אותה שם. ברמאדן קמפ 40 חושות סטנדרטיות ומשודרגות (עם חיבור לחשמל ומזגנים), אוכל מעולה ושירות יוצא מגדר הרגיל. במתחם המרכזי תוכלו לרבוץ בפינות זולה גדולות ונעימות, ועל החוף יעמדו לרשותכם ערסלים, פינות ישיבה מוצלות וגם טרסה מוגבהת כדי שתוכלו להשקיף על הנוף מגבוה.

בשעות הערב האורחים מוזמנים לשבת ליד המדורה וליהנות מתה בדואי מהביל וריחני ובשעות היום הם מוזמנים להצטרף לצוות הקמפ לשיט או לשנירקול בשונית הסמוכה.  מול הקמפ עומדות לרשות האורחים 2 חנויות מכולת כך שמבחינת נשנושים אתם מסודרים.

Bamba Camp

קמפ חדש יחסית השוכן בחלקו הצפוני של ראס א-שטן ליד מלון לה-פלאייה. בבמבה תמצאו חושות סטנדרטיות ודי צנועות, אבל ברמת תחזוקה גבוהה מאוד והן מחוברות לחשמל ויש בהן אפילו מאוורר. החוף של הקמפ מאובזר במיטות שיזוף ופינות זולה מפנקות שדורשות רביצה איכותית של כמה שעות לפחות. האם אתם מוכנים לאתגר?

Adam Camp

הקמפ של סמי (שאדם הוא הבן שלו) ידוע בקרב הישראלים בסיני כאחד המקומות המפנקים והכיפיים ביותר להתארח בהם. באדם קמפ תוכלו לבחור בין לינה בחושות קש סטנדרטיות על קו המים המאובזרות במרפסת קדמית, לבין חדרי אירוח מדוגמים בעיצוב מצרי מסורתי שנמצאים כמה עשרות מטרים מהחוף. ואם בחופים עסקינן, החוף של אדם קמפ משופע במיטות שיזוף מרופדות ופינות זולה מבודדות ושקטות, כדי שתיהנו מהקסם של סיני בלי הפרעות.

טיולים ואטרקציות באזור ראס א-שטן

אמנם שוניות האלמוגים המקסימות באזור מצריכות שנירקול הגון, אבל בשביל האטרקציות המרגשות באמת תצטרכו לנסוע קצת רחוק, אבל לא יותר מדי. מראס א-שטן תוכלו לצאת לטיולי ג'יפים, גמלים וטרקטורונים בהרי סיני, לטיולי יום בקניון הצבעים היפהפה או בואדי וואש-וואשי, או לטרקים של כמה ימים באזור עין חוד'רה והקניון הלבן, באזור אום אחמד ועוד. כפי שציינו, הצוות בקמפים יעזור לכם בשמחה לתכנן את הטיול שלכם או להוציא אתכם אליו בליווי מדריך.

מראס א-שטן תוכלו להגיע תוך 15 דקות נסיעה לאזור הסיטי בנואיבה – מרכז מסחרי קטן וחביב ובו מספר חנויות ומסעדות, בית קפה מקסים בהשראת הנסיך הקטן, דוכן שייקים ואפילו חנות אלכוהול מעניינת ממש בקצהו. חובבי האוכל הקוריאני ימצאו לא פחות משתי מסעדות קוריאניות בסמוך לאזור הסיטי ואם אתם מגיעים ברכב פרטי – תוכלו גם לתדלק שם.